Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
на зборах суддів Дергачівського районного суду Харківської області
рішення від 05 липня 2024 року № 5
Положення про апарат Дергачівського районного суду
Харківської області (зі змінами)
(відповідно до змін до Типового положення про апарат суду,
внесених наказом ДСА України від
14.08.2023 № 385, що набрали чинності 15.08.2023,
(зі змінами відповідно до наказу ДСА України від 23.11.2023 № 539))
наказом ДСА України від 17.06.2024 № 252)
I. Загальні положення
(пункт 3 Розділу І доповнено відповідно до змін до Типового положення про апарат суду,
внесених наказом ДСА України від 14.08.2023 № 385, що набрали чинності 15.08.2023,
(зі змінами відповідно до наказу ДСА України від 23.11.2023 № 539)
Положення про апарат суду не може суперечити Типовому положенню.
У новоутворених судах до перших зборів суддів діє Тимчасове положення про апарат суду. Тимчасове положення про апарат новоутвореного суду затверджується тимчасово виконуючим обов’язки керівника апарату цього суду.
Структура, штатна чисельність та розроблений на підставі них штатний розпис апарату суду затверджується за погодженням з головою Дергачівського районного суду Харківської області суду в межах обсягу видатків на утримання відповідного суду.
Структура апарату Дергачівського районного суду Харківської області розробляється на підставі Типової структури апарату апеляційного і місцевого суду, затвердженої Державною судовою адміністрацією України, з урахуванням особливостей організаційного забезпечення діяльності цих судів.
Тимчасова структура та тимчасова штатна чисельність апарату новоутвореного суду затверджується тимчасово виконуючим обов’язки керівника апарату цього суду за погодженням із Головою Державної судової адміністрації України.
Правовий статус та умови діяльності помічника голови суду, помічника заступника голови суду, помічника судді-члена Ради суддів України, помічника судді визначаються також Положенням про помічника судді, затвердженим рішенням Ради суддів України.
Правовий статус та умови діяльності керівника служби судових розпорядників, старшого судового розпорядника, судового розпорядника визначаються також Положенням про порядок створення та діяльності служби судових розпорядників, затвердженим Головою Державної судової адміністрації України за погодженням із Вищою радою правосуддя.
Посадові інструкції працівників апарату суду, крім посадової інструкції керівника апарату суду розробляються у встановленому порядку, з урахуванням норм чинного законодавства затверджуються керівником апарату суду.
(абзац 4 пункту 7 Розділу І змінено відповідно до змін до Типового положення про апарат суду,
внесених наказом ДСА України від 14.08.2023 № 385, що набрали чинності 15.08.2023,
(зі змінами відповідно до наказу ДСА України від 23.11.2023 № 539)
Посадова інструкція керівника апарату апеляційного та місцевого суду розробляється на підставі затверджених Державною судовою адміністрацією України типових посадових інструкцій керівників апарату цих судів та цього Типового положення. Посадова інструкція керівника апарату суду затверджується суб’єктом призначення за погодженням голови відповідного суду та служби управління персоналом суб’єкта призначення.
(пункт 7 Розділу І доповнено абзацом 5 відповідно до змін до Типового положення про апарат
суду,внесених наказом ДСА України від 14.08.2023 № 385, що набрали чинності 15.08.2023,
(зі змінами відповідно до наказу ДСА України від 23.11.2023 № 539)
II. Основні функції апарату суду
1) створює належні умови діяльності суду для ефективного виконання суддями покладених на них повноважень;
2) здійснює організаційне, інформаційно-довідкове й документальне забезпечення підготовки справ і матеріалів для розгляду суддями;
3) забезпечує ведення журналів (протоколів) судового засідання, фіксування судового процесу (судових засідань) технічними засобами, проведення відеоконференцій;
4) забезпечує надсилання адресатам в установленому порядку копій судових рішень, а також судових повідомлень, повісток і викликів;
5) організовує та забезпечує ведення діловодства в суді, забезпечує підготовку й складання документів відповідно до інструкції з діловодства в суді, інших актів законодавства України;
6) забезпечує належну організацію експедиційної обробки документів;
7) забезпечує ведення, облік, формування, опрацювання, надсилання, друкування, тиражування, використання, зберігання та знищення матеріалів, документів та інших матеріальних носіїв інформації, пов'язаних із діяльністю суду;
8) аналізує службову кореспонденцію;
9) організовує комплектування архіву, підготовку документів та архівних справ для передачі їх у встановленому порядку на постійне зберігання чи знищення;
10) забезпечує дотримання вимог до ведення обліку, зберігання, використання, знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять інформацію з обмеженим доступом;
11) забезпечує дотримання вимог Закону України "Про державну таємницю";
12) складає та подає в установленому порядку статистичну звітність про роботу суду, формує огляди статистичних даних про підсумки діяльності суду;
13) бере участь в аналізі судової статистики, вивченні та узагальненні судової практики, забезпечує підготовку аналітичних довідок, таблиць, інформації з питань судової статистики;
14) упроваджує передові технології організації роботи з документами в суді, забезпечує впровадження електронного суду;
забезпечує надсилання учасникам процесу процесуальних документів в електронному вигляді відповідно до процесуального законодавства;
(підпункт 14 пункту 8 Розділу ІІ доповнено новим абзацом відповідно до змін до Типового положення про апарат
суду,внесених наказом ДСА України від 14.08.2023 № 385, що набрали чинності 15.08.2023,
(зі змінами відповідно до наказу ДСА України від 23.11.2023 № 539)
15) здійснює інформаційно-технічне забезпечення судових засідань, зборів суддів;
16) забезпечує функціонування у суді інформаційно-телекомунікаційних систем, систем електронних комунікацій, програмного забезпечення та баз даних;
17) забезпечує функціонування автоматизованої системи документообігу суду, автоматизованого розподілу справ між суддями (до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи);
18) вживає заходів до забезпечення контролю за дотриманням вимог Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему (до початку її функціонування – Положення про автоматизовану систему документообігу суду), у тому числі в частині застосування автоматизованого розподілу судових справ між суддями;
19) здійснює організацію доступу суддів і працівників апарату суду до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування у визначеному чинним законодавством порядку, а також контроль за дотриманням вимог щодо захисту інформації;
(підпункт 20 пункт 8 Розділу ІІ виключено відповідно до змін до Типового положення про апарат суду,
внесених наказом ДСА України від 14.08.2023 № 385, що набрали чинності 15.08.2023,
(зі змінами відповідно до наказу ДСА України від 23.11.2023 № 539.
У зв’язку з чим пункти 21-53 вважати підпунктами 20-52)
20) забезпечує надсилання відомостей про набрання судовим рішенням законної сили до Єдиного державного реєстру судових рішень;
21) вживає заходів щодо забезпечення суддів і працівників апарату суду ключами кваліфікованого електронного підпису;
(підпункт 21 пункту 8 Розділу ІІ змінено відповідно до змін до Типового положення про апарат суду,
внесених наказом ДСА України від 14.08.2023 № 385, що набрали чинності 15.08.2023,
(зі змінами відповідно до наказу ДСА України від 23.11.2023 № 539)
22) забезпечує у взаємодії з Державною судовою адміністрацією України суддів, працівників апарату суду необхідними засобами інформатизації;
23) забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної служби з питань управління персоналом апарату суду;
24) здійснює добір персоналу апарату суду, організовує роботу щодо його мотивації;
25) веде кадрове діловодство суду, в тому числі особові справи суддів у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України за погодженням з Радою суддів України;
26) веде автоматизовану систему обліку кадрів суду (до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи);
27) забезпечує належну роботу конкурсної та дисциплінарної комісії;
28) організовує в суді належні умови для діяльності працівників Служби судової охорони;
29) бере участь у взаємодії зі Службою судової охорони у заходах щодо додержання особами, які перебувають у суді, встановлених правил і підтримання громадського порядку в залі судового засідання та в приміщенні суду;
30) бере участь у взаємодії зі Службою судової охорони у заходах щодо забезпечення безпеки суддів, працівників апарату суду, учасників судового процесу;
31) забезпечує ведення військового обліку та здійснення бронювання працівників суду;
32) бере участь у здійсненні заходів з мобілізаційної підготовки й мобілізації, здійснює контроль за здійсненням цих заходів;
33) організовує бібліотечно-інформаційну роботу в суді;
34) здійснює облік печаток і штампів та контроль за їх зберіганням, використанням та знищенням;
35) забезпечує взаємодію суду з громадськістю, засобами масової інформації;
36) забезпечує у взаємодії з суддями-спікерами підготовку й поширення матеріалів про діяльність суду;
37) здійснює інформаційне наповнення веб-сайту суду, забезпечує підготовку, передачу, актуальність, достовірність та оновлення відкритих даних, розпорядником яких є суд, на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних, забезпечує оприлюднення на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів інформації про використання публічних коштів судом;
(підпункт 37 пункту 8 Розділу ІІ доповнено відповідно до змін до Типового положення про апарат суду,
внесених наказом ДСА України від 14.08.2023 № 385, що набрали чинності 15.08.2023,
(зі змінами відповідно до наказу ДСА України від 23.11.2023 № 539)
38) організовує та забезпечує внутрішній облік сплати, повернення й зарахування судового збору до Державного бюджету України;
39) розробляє проект структури та штатного розпису суду;
40) забезпечує підготовку пропозицій до бюджетного запиту;
41) організовує прийом громадян, забезпечує розгляд пропозицій, заяв і скарг, запитів відповідно до вимог Законів України "Про звернення громадян", "Про адвокатуру та адвокатську діяльність", "Про статус народного депутата України", "Про доступ до публічної інформації", "Про інформацію";
42) забезпечує дотримання вимог законів України "Про охорону праці", "Про захист персональних даних", "Про запобігання корупції";
43) забезпечує перевірку факту подання декларацій суб’єктами декларування та інформування Національного агентства з питань запобігання корупції факту неподання чи несвоєчасного подання декларацій суб’єктами декларування відповідно до вимог Закону України "Про запобігання корупції";
44) надсилає до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України повідомлення щодо змін, які відбулися у загальних відомостях суддів відповідного суду для належного ведення, наповнення та оновлення суддівського досьє;
45) виконує накази й розпорядження голови суду, керівника апарату суду;
46) забезпечує розроблення проектів актів стосовно організації внутрішньої діяльності суду;
47) забезпечує організацію та проведення загальних зборів працівників апарату суду, робочих нарад, міжнародних зустрічей, прес-конференцій та інших заходів;
48) забезпечує дотримання заходів пожежної безпеки;
49) здійснює господарське обслуговування суду, забезпечує належну експлуатацію приміщення суду, контролює санітарно-технічний стан робочих приміщень, інженерних систем і комунікацій;
50) забезпечує збереження матеріальних цінностей;
51) організовує та забезпечує виконання в суді організаційно-технічних заходів у сфері інформаційної безпеки, технічного захисту інформації та протидії кіберзагрозам;
52) виконує інші функції, пов'язані із забезпеченням діяльності суду.
III. Керівник апарату суду, його заступник
Керівника апарату Дергачівського районного суду Харківської області, його заступника за погодженням з головою відповідного суду призначає на посаду та звільняє з посади начальник відповідного територіального управління Державної судової адміністрації України.
Керівник апарату місцевого суду може мати двох заступників, якщо кількість працівників апарату суду перевищує 50 осіб. У місцевих загальних судах кількість заступників може дорівнювати кількості віддалених робочих місць, в яких утворюються відокремлені структурні підрозділи (окремі посадові особи за напрямками діяльності) цих судів.
(абзац 3 пункту 9 Розділу ІІІ втрачає чинність через 30 днів з дня затвердження Вищою радою правосуддя нормативів
кадрового,фінансового, матеріально-технічного та іншого забезпечення судів (Наказ ДСА України від 23.11.2023 № 539))
Особа, яка претендує на зайняття посади керівника апарату суду, його заступника (заступників), повинна відповідати таким загальним вимогам:
місцевого загального суду – вища освіта з освітнім ступенем магістра (або прирівняна до неї вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста), досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше одного року, вільне володіння державною мовою;
Спеціальні вимоги до осіб, які претендують на зайняття посад керівника апарату місцевого суду та його заступника визначаються начальником відповідного територіального управління Державної судової адміністрації України.
начальником територіального управління Державної судової адміністрації України – стосовно керівника апарату місцевого суду та його заступників.
1) здійснює безпосереднє керівництво апаратом суду, забезпечує організацію роботи структурних підрозділів суду, працівників апарату суду, їх взаємодію у виконанні завдань, покладених на апарат суду;
2) взаємодіє з Державною судовою адміністрацією України, відповідним територіальним управлінням Державної судової адміністрації України, органами суддівського самоврядування, Службою судової охорони, органами державної влади, органами місцевого (окружного) самоврядування, іншими установами, підприємствами й організаціями, засобами масової інформації з питань забезпечення діяльності суду;
3) вживає заходів для забезпечення належних умов діяльності суду;
4) забезпечує підготовку планів роботи суду для затвердження головою суду, а також здійснює контроль за виконанням запланованих заходів;
5) координує здійснення організаційних заходів щодо підготовки зборів, оперативних нарад;
6) інформує збори суддів про свою діяльність, забезпечує виконання рішень зборів суддів з питань внутрішньої діяльності суду;
7) здійснює організаційне забезпечення ведення судової статистики, діловодства в суді, обліку та зберігання судових справ;
8) забезпечує функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (до початку її функціонування – автоматизованої системи документообігу суду), автоматизованого розподілу справ між суддями;
9) здійснює організаційне забезпечення для належної роботи бібліотеки суду (за наявності);
10) забезпечує розроблення й подання на затвердження в установленому порядку структури та штатного розпису апарату суду, його штатної чисельності;
11) затверджує положення про структурні підрозділи і посадові інструкції працівників апарату суду;
12) здійснює контроль за дотриманням працівниками апарату суду посадових інструкцій, положень про структурні підрозділи апарату суду, положення про апарат суду, Правил внутрішнього службового розпорядку, Правил внутрішнього трудового розпорядку, Правил поведінки працівника суду, Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, правил техніки безпеки та вимог інших документів, які регламентують роботу суду;
13) забезпечує реалізацію єдиної державної політики у сфері державної служби, є керівником державної служби в апараті суду;
14) виконує функції роботодавця для працівників апарату суду, які не є державними службовцями;
15) забезпечує підвищення кваліфікації державних службовців апарату суду, працівників патронатної служби, працівників, які виконують функції з обслуговування;
16) здійснює контроль за дотриманням виконавської та службової дисципліни працівниками апарату суду;
17) заохочує працівників апарату суду та накладає на них дисциплінарні стягнення;
18) розглядає скарги на дії або бездіяльність державних службовців та інших працівників апарату суду;
19) подає на затвердження в установленому порядку до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, або її відповідному територіальному органу, перелік посад працівників апарату суду, які виконують функції з обслуговування;
20) забезпечує своєчасне формування та надання Вищій кваліфікаційній комісії суддів України наявної в суді інформації щодо суддів, їх професійної діяльності для формування суддівського досьє;
21) визначає місце, строк відрядження, режим роботи в період службового відрядження працівників апарату суду й завдання до виконання;
22) подає спільно з виборним органом первинної профспілкової організації (за наявності) для затвердження загальними зборами (конференцією) державних службовців апарату суду Правила внутрішнього службового розпорядку апарату суду, розроблені на основі Типових правил внутрішнього службового розпорядку;
23) затверджує Положення про преміювання працівників апарату суду за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (за наявності) на підставі Типового положення про преміювання;
24) встановлює надбавки, доплати та премії працівникам апарату суду, у тому чисті помічнику голови суду, помічнику заступника голови суду, помічнику судді-члена Ради суддів України, помічникам суддів відповідно до Положення про преміювання відповідного суду;
25) затверджує Положення про порядок проходження у відповідному суді стажування осіб, які претендують на посаду помічника судді, затверджує Порядок проведення стажування громадян з числа молоді, які не перебувають на посадах державної служби;
26) утворює дисциплінарну комісію з розгляду дисциплінарних справ стосовно державних службовців апарату суду;
27) здійснює інші повноваження керівника державної служби суду відповідно до Закону України "Про державну службу";
28) організовує та контролює своєчасне внесення до Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (до початку її функціонування – автоматизованої системи документообігу суду) відомостей про набрання судовим рішенням законної сили (у тому числі за результатами розгляду судом апеляційної чи касаційної інстанції), направлення таких відомостей до Єдиного державного реєстру судових рішень;
29) здійснює організаційні заходи щодо підтримання приміщення суду в стані, придатному для належного його функціонування, проведення капітального та поточного ремонтів, технічного оснащення приміщень, інформаційно-технічного забезпечення, створення безпечних і комфортних умов для суддів, працівників апарату суду та осіб, які перебувають у суді, а також заходи інженерно-технічного забезпечення з організації конвоювання та тримання в судах обвинувачених (підозрюваних) та з проведення процесуальної дії з учасниками кримінального провадження, щодо яких вжито заходів безпеки;
30) організовує облік, видачу, знищення посвідчень працівників апарату суду (державних службовців, працівників апарату суду, які займають посади патронатної служби, осіб, які виконують функції з обслуговування та робітників);
31) організовує контроль за обліком приєднаних до провадження речових доказів, що зберігаються не при справі, вживає заходів щодо обладнання спеціальних приміщень і сховищ для їх зберігання у відповідних умовах та стані;
32) виконує доручення голови суду та його заступників, рішення зборів суддів щодо організаційного забезпечення діяльності суду;
33) виконує інші функції, пов'язані із забезпеченням діяльності суду.
Керівникові апарату суду головою відповідного суду може бути надано право першого підпису в порядку, встановленому законодавством.
У випадку, коли в місцевому суді відсутні структурні підрозділи, тимчасове виконання обов’язків відсутнього керівника апарату суду покладається на одного з працівників апарату суду наказом начальника територіального управління Державної судової адміністрації України за поданням голови суду.
Уповноважена (відповідальна) особа виконує повноваження на підставі наказу Голови Державної судової адміністрації України або начальника територіального управління Державної судової адміністрації України згідно з нормами трудового законодавства тимчасово, на період дії в Україні правового режиму воєнного стану, але не довше ніж до моменту призначення, обрання, переведення або закінчення відрядження щонайменше одного судді відповідного апеляційного чи місцевого суду.
Тимчасово, на період дії в Україні правового режиму воєнного стану, у разі зміни територіальної підсудності судових справ, що розглядаються в апеляційному чи місцевому суді, в передбаченому законодавством порядку та в разі відсутності в апеляційному чи місцевому суді одночасно суддів, керівника апарату суду, його заступника, а також у разі призначення уповноваженої (відповідальної) особи вимога пункту 5 Типового положення про апарат суду щодо затвердження Положення про апарат суду зборами суддів відповідного суду не діє.
(Розділ ІІІ доповнено пунктом 20 відповідно до змін до Типового положення про апарат суду,
внесених наказом ДСА України від 17.06.2023 № 252. У зв’язку з цим пункти
20-34 вважати відповідно пунктами 21-35).
Посвідчення керівника апарату місцевого суду та його заступника (заступників) підписує начальник територіального управління Державної судової адміністрації України.
IV. Структура апарату суду
Управління (самостійний відділ) – структурний підрозділ одногалузевого або однофункціонального спрямування. До складу управління входять не менш як два відділи з мінімальною чисельністю по 4 одиниці кожний. Самостійний відділ утворюється із штатною чисельністю не менш як 4 працівники. Управління (самостійний відділ) очолює начальник. Начальник управління, чисельність працівників якого не перевищує 13 одиниць, може мати одного заступника-начальника відділу. У разі коли штатна чисельність управління становить понад 13 одиниць, начальник управління може мати не більше двох заступників, у тому числі одного заступника, який не очолює відділ.
Сектор самостійний – структурний підрозділ, що утворюється для виконання завдань за окремим напрямом діяльності апарату суду, функції якого неможливо поєднати з функціями інших структурних підрозділів, із штатною чисельністю не менш як 2 працівника. Сектор очолює завідувач.
Відділ у складі управління – структурний підрозділ, що утворюється для виконання завдань за одним напрямом (функцією) діяльності апарату суду, із штатною чисельністю не менш як 4 працівники. Відділ очолює начальник.
Начальник відділу (як самостійного, так і у складі управління) може мати заступника. Така посада вводиться в разі, коли чисельність працівників у відділі понад 5 одиниць. Якщо чисельність відділу становить понад 10 одиниць, то заступників може бути не більше двох.
У разі потреби у складі управління (відділу) може утворюватися сектор з чисельністю не менш як 2 працівники. Такі сектори у складі управління утворюються понад нормативну кількість відділів, а у складі відділу − понад мінімальну чисельність працівників відділу.
Кількість посад, а також посади, не зазначені в типовій структурі, можуть вводитися до структури апарату суду у межах граничної чисельності працівників апарату суду.
Кількість посад працівників апарату суду, необхідних для обслуговування адміністративної будівлі суду, може бути відкоригована з урахуванням форми користування адміністративною будівлею, її площею та територіальним місце розташуванням.
Положення про службу управління персоналом розробляється на основі Типового положення про службу управління персоналом державного органу, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, і затверджується керівником апарату суду.
Визначення переліку посад працівників апарату суду, які виконують функції з обслуговування, здійснюється на підставі критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Державні службовці зобов’язані дотримуватися вимог Закону України "Про державну службу", Закону України "Про запобігання корупції".
Зразки посвідчень працівника апарату суду затверджує Державна судова адміністрація України.
Працівникам апарату суду, які займають посади патронатної служби, відповідно до статті 92 Закону України "Про державну службу", виконують функції з обслуговування, робітникам крім щорічної основної відпустки тривалістю 24 календарні дні, може надаватися відповідно статті 8 Закону України "Про відпустки" щорічна додаткова відпустка за особливий характер праці. Конкретна тривалість щорічної додаткової відпустки за особливий характер праці встановлюється колективним чи трудовим договором залежно від часу зайнятості працівника апарату суду в цих умовах.