Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Життя не стоїть на місці і в епоху інформаційних технологій все більше послуг для громадян переходить в електронний режим.
Судова система також не відстає від технічного прогресу і на сьогодні в судах запроваджено проект «Електронний суд», який ще називають електронним доступом до правосуддя, основним завданням якого є забезпечення швидкого і зручного доступу громадян до інформації про рух судової справи, час і місце її розгляду, обміну процесуальними документами між судом та учасниками судового процесу із застосуванням електронного цифрового підпису.
Відповідно до Наказу ДСА України від 22.12.2018 рок № 628 «Про проведення тестування підсистеми «Електронний суд» у місцевих та апеляційних судах» у місцевих та апеляційних судах розпочинається експлуатація підсистеми «Електронний суд» в тестовому режимі.
Тобто, починаючи з дати прийняття наказу, суди будуть керуватися вимогами розділу ХІ Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30 (у редакції Ради суддів України 12.04.2018 № 16 зі змінами).
Згідно з вищезазначеним розділом Положення приймання та реєстрація, надісланих учасниками судового процесу, процесуальних документів в електронному вигляді повинна здійснюватися з офіційних електронних адрес (Електронних кабінетів), які вони мають створити в Електронному суді, розміщеному за посиланням: http://cabinet.court.gov.ua.
Користувач має зареєструвати власний електронний кабінет (або «Офіційну електронну адресу» – відповідно до вимог законодавства). Реєстрація досить проста, та потребує лише наявності ключа з електронним цифровим підписом.
Потрапити до електронного кабінету можна за посиланням https://id.court.gov.ua/authorise/eds, або перейти до розділу «Офіційна електронна адреса» на офіційному веб-порталі Судової влади (https://court.gov.ua/).
Сторінка реєстрації має наступний вигляд.
Або через офіційний сайт веб-порталу "Судова влада України" за посиланням https://court.gov.ua/reyestri-ta-sistemi/ecourt/.
Після заповнення полів «Виберіть ЦСК», «Особистий ключ» та «Пароль захисту ключа» необхідно натиснути «Продовжити». Після вказаних дій користувачу стане доступна сторінка підтвердження особистих даних таких як, ПІБ, ІДН, номер контактного телефону, електронна адреса, тощо. Звертаємо Вашу увагу, що поля ПІБ та ІДН мають заповнюватись автоматично (зчитуватись з ключа). Користувач вказує лише дату народження, номер контактного телефону, електронну адресу, а також встановлює відмітку на згоду з умовами реєстрації. Після введення номеру контактного телефону та електронної адреси, система запропонує отримати коди підтвердження. Після їх введення та натискання кнопки «Підтвердити» користувач потрапить до свого «Електронного кабінету».
Стартова сторінка електронного кабінету має наступний вигляд.
Перейти до розділу «Заяви». Натиснути кнопку «створити».
Створення заяви проходить у декілька кроків, починаючи від вибору суду, до якого подається заява, закінчуючи сплатою судового збору.
Даний функціонал передбачає також, за необхідності, долучення до Вашої електронної заяви необхідних додатків.
Вказаний розділ містить повідомлення системи, які надходять на електронну адресу, яку користувач вказав під час реєстрації. До таких повідомлень відносяться сповіщення щодо руху заяви у системі. Наприклад, «Документ «Заява про усиновлення дитини» від 18.09.2018 очікує на реєстрацію у Дергачівський районний суд Харківської області».
Усі електронні документи, що надходять до суду, автоматично розміщуються у реєстрі електронної кореспонденції АСДС, у вигляді картки документу електронного суду.
Після того, як відповідальна особа суду зареєструє, або відмовить у реєстрації Вашої заяви.
У розділі «Заяви» можна відслідковувати зміну статусу.
Значення в колонці «Статус» змінюється в залежності від проходження заяви в системі. В таблиці наведено перелік та опис статусів проходження заяви (документа) від моменту створення до моменту реєстрації та створення справи у суді.
В таблиці наведено стадії заяв у відповідності до етапу їх створення.
Назва |
Етап виникнення |
Чернетка |
Створення, Підписання |
Помилка обробки |
Помилка відправлення, помилка отримання, помилка реєстрації |
Відмовлено в реєстрації |
Відмовлено в реєстрації |
Відправлено |
Очікує на відправлення |
Доставлено |
Відправлено, Отриманий (прийнятий), очікує на прийняття (очікує на реєстрацію) |
Зареєстровано |
Відкрито справу, Зареєстровано |
Після останньої стадії «Зареєстровано», справу, яку створено в АСДС суду, буде відображено в розділі «Справи» електронного кабінету.
Перейшовши до відповідної справи свого електронного кабінету - буде доступна інформація щодо обраної справи.
Після отримання підтвердження із суду про прийняття заяви (зміна статусу заяви – на «Зареєстровано») в своєму електронному кабінеті у розділі «Мої справи» - Ви маєте можливість створити документи щодо розгляду справи
У розділі «Довіреності» існує можливість створити довіреність на свого представника та права доступу для нього до судових справ та матеріалів, а також для можливості подачі заяви у якості представника. Також є можливість створення «Передоручення», тобто користувач, якому дали довіреність, має можливість передати її на іншого користувача.
Даний розділ дає змогу відслідкувати статистичні дані щодо відправлень заяв з електронного кабінету користувачем.
У розділі «Кошик» містяться видалені заяви, що створювались користувачем в електронному кабінеті.
Вказаний розділ переадресує користувача до Єдиного державного реєстру судових рішень.
На даний час в електронному кабінеті відсутня можливість перегляду тексту помилок, які можуть виникати при проходженні заявою шляху від електронного кабінету до АСДС суду. Проте, такі зміни плануються на майбутнє. Помилки повернення стадій заяви може бути як на стороні суду, так і на стороні користувача. Також, помилки повернення стадій заяви можуть бути на стороні розробників системи.
У випадку виявлення помилок при роботі в електронному кабінеті, користувачеві необхідно зробити скрін-шот помилки та направити його через функціонал «Сповістити про помилку/пропозиції», або надіслати свої пропозиції до Адміністратора за його e-mail-адресою e.court@ics.gov.ua.
Обмін електронними документами між судом, ОСП, фізичними особами та учасниками судового процесу забезпечується засобами підсистеми електронного суду.
Особи, за допомогою зареєстрованого електронного кабінету формують проекти (створюють шляхом заповнення відповідних форм, редагують, долучають), підписують та подають до суду і ОСП електронні запити, скарги, пропозиції та інші непроцесуальні звернення, що стосуються діяльності таких органів, а також отримують відповідь на них.
Електронний кабінет (ПК) – захищений веб-сервіс, за допомогою якого в тому числі забезпечується взаємодія авторизованого користувача з Сервісами у режимі реального часу. Сервіс електронного кабінету Електронного суду функціонує як Сервіс офіційної електронної адреси.
Акаунт – обліковий запис Користувача, який створюється за умови успішного проходження Користувачем процедури реєстрації ПК та містить реєстраційні та персональні дані Користувача.
Авторизація – процедура отримання Користувачем повноважень на доступ до Електронного кабінету та Сервісу за допомогою його власного електронного цифрового підпису, який відповідно до вимог закону прирівнюється за правовим статусом до власноручного підпису користувача, та отриманого через засоби мобільного або іншого зв’язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, електронною поштою, одноразового ідентифікатора (двофакторна авторизація).
Адміністратор - адміністратор Єдиної судової інформаційної системи (ЄСІС) та Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС) -державне підприємство "Інформаційні судові системи", віднесене до сфери управління Державної судової адміністрації України. Адміністратор вживає заходи, пов’язані із технічним та організаційно-технологічним забезпеченням функціонування Електронного кабінету (далі – ПК), в тому числі наступні: створення, вдосконалення та супроводження функціонування ПК; адміністрування ПК; надання доступу до ПК; забезпечення зберігання та захисту даних, що містяться в ПК, в тому числі шляхом визначення моделі захисту від загроз витоку інформації та засобів обробки електронних документів у ПК та надання до них безоплатного цілодобового доступу через захищений веб-сервіс.; виконання інших функцій, передбачених законодавством та цими Умовами.
Планується, що кожні два тижні програмне забезпечення оновлюватиметься.
Ми прагнемо, щоб сервіс «Електронного суду», а надалі і ЄСІТС в цілому, був якісним, доступним та зручним для користувачів.
Дергачівський районний суд Харківської області просить усіх користувачів сервісу надсилати свої побажання, зауваження, пропозиції, які виникатимуть в ході експлуатації електронного суду, на офіційну електронну адресу ДСА України чи на гарячу лінію підтримки ДП «Інформаційні судові системи».